تاريخچه
در سال 1994 “Multimedia Manager 1.0” در HP-UX منتشر شد ، كه براي تعويض مكالمات ويديويي استفاده شد. پس از انتقال به ويندوز NT 3.51 و تغيير نام آن به “Selsius Callmanager” ، softswitch براي انتقال تماسهاي صوتي بهينه گرديد. شركت “سلسيوس” در سال 1998 توسط سيسكو خريداري شد. سپس محصول به نام “CallManager” تغيير نام داد شد و سپس به عنوان Cisco CallManager فروخته شد. در 6 مارس 2006 ، Cisco CallManager به Cisco Unified CallManager تغيير نام پيدا كرد. نسخه 6 IP-PBX ، كه در مارس 2007 منتشر شد، به Cisco Unified Communication Manager تغيير نام يافت. نسلي از آن كه از آن زمان در دسترس است isCisco Unified CallManager Business Edition ، كه علاوه بر سرويس هاي شناخته شده نيز پيام رساني يكپارچه بر روي سرور ، تحت يك رابط كار مي كند. البته يك سرور ويژه ، MCS7828 ، براي اين كار لازم است.
Cisco Unified Communication Manager به اختصار CUCM به عنوان بخش اصلي ومهم در سرويسهاي ارتباطي سيسكو به شمار مي رود. امكان كنترل تماس و Session را براي صدا، ويدئو، ارسال پيام، قابليت تحركپذيري، پيام رساني فوري و اعلام حضور فراهم مينمايد.( كابل شبكه )
ويژگي ها و قابليت ها
ارتباطات يكپارچه
زيرساختهاي ارتباطي خود را با Cisco Unified Communication Manager مستحكم كنيد.ارتباط افراد و تيم هاي خود را به آساني قادر سازيد.اين راه حل شامل تلفن هاي IP ، فيلم با كيفيت بالا ، پيام هاي يكپارچه ، پيام فوري و… است
پويايي پيشرفته
فضاي كاري خود را تغيير دهيد. بهترين استعداد ها را كه در هر كجا هستند جذب و حفظ كنيد و آن ها را قادر سازيد كه با cucm توليد كننده باشند.
اين راه حل داراي ويژگي هاي گسترده اي براي پشتيباني از كاركنان موبايل و از راه دور ميباشد.
محلي و جهاني
تجارت منطقه اي ، خانوادگي يا برند جهاني بزرگ؟ با تغيير نيازهاي سازمان ، راه حلي را انتخاب كنيد. نيازهاي مشاغل كوچك و متوسط با حداكثر 80 هزار كاربر را از طريق بزرگترين شركتها پشتيباني ميكند.
قابليت تعامل
Cisco Unified (CM) از استانداردهاي صنعتي ، طيف گسترده اي از دروازه ها و اكوسيستم گسترده اي از راه حل هايي يكپارچه و شخص ثالث پشتيباني مي كند. اين منجر به همكاري كامل با هر كس ، در هر نقطه و همكاري تعبيه شده در برنامه هاي تجاري شما مي شود.
امن و سازگار
Cisco Unified (CM) از جديدترين پروتكل هاي احراز هويت ، رمزگذاري و ارتباطات پشتيباني مي كند. اين با گواهينامه هاي كليدي صنعتي مطابقت دارد و داده ها و ارتباطات را براي مشتريان در خدمات مالي ، توليدي ، خرده فروشي و دولتي در سراسر جهان تضمين مي كند.
قابليت دسترس پذيري بالا در Persistent ******** كه استفادي بدون محدوديت از ******** را در صورت بروز Failure در Nodeهاي سرويس IM و Presence يا سرويس TC براي كلا ينت هاي Cisco jabber تضمين مي نمايند.
قابليت پيام رساني از چندين دستگاه كه امكان انتشار پيام و همزمان سازي فرآيند خواندن آن در تمام دستگاه هايي كه كاربر به آنها وارد شده است را ايجاد نمايد.
پشتيباني از Microsoft SQL Server (2014,2014 SP1, 2012 SP3) به عنوان يك پايگاه داده خارجي كه براي ذخيره اطلاعات از گروه ********، سيستم آرشيو پيام و بخش انتقال فايل كنترل شده به كار مي رود.
قابليت پيكربندي گروهي و مبتني بر Wizard در دامين براي ساده نمودن فرآيند پيكربندي سرويس پشتيبانگيري خودكار از اطلاعات تماس كاربر و ورود يا صدور اطلاعات تماس nonpresence از طريق Bulk Administration (BAT) افزايش كنترل در سطح Logging به منظور بهبود تجربيات كاربري در حوزه عيبيابي سيستم ( خدمات اكتيو شبكه ، راه اندازي ميكروتيك )